Přestože kanadský klavírista Jan Lisiecki oslaví v roce 2025 teprve třicáté narozeniny, má za sebou již úctyhodnou kariéru plnou uměleckých úspěchů prvního řádu. Spolupracoval s nejslavnějšími světovými dirigenty včetně Claudia Abbada, Antonia Pappana či Yannicka Nézet-Séguina a vystoupil po boku těch nejlepších světových orchestrů jako Newyorská filharmonie, Orchestre de Paris či Londýnský symfonický orchestr. Když Lisieckého nahrávku etud Fryderyka Chopina zařadil britský časopis Gramophone mezi padesát nejlepších chopinovských alb historie, ocitl se mladý kanadský klavírista na výsluní vedle takových velikánů jako Arthur Rubinstein, Martha Argerich nebo Murray Perahia. „Lisiecki nám na prvním místě předkládá básně v tónech a až poté cvičnou etudu, jeho technika je stejně tak nenucená jako flexibilní a přesná,“ chválil prestižní britský časopis Lisieckého hru. The New York Times zase vyzdvihly umělcovu „čistotu, lyriku a inteligenci“.
Na Klavírní festival Rudolfa Firkušného přijíždí Lisiecki s rafinovaně koncipovaným programem postaveným výhradně na formě preludia – drobné skladby, která původně sloužila jen jako úvod k dalším, závažnějším dílům. „Chopin, mistr krátké formy, vyvedl preludium ze stínu na výsluní,“ vysvětluje sám Lisiecki, proč velký cyklus 24 preludií op. 28 jeho oblíbeného skladatele tvoří vrchol koncertu. Dále uvede nejslavnější preludia klavírního repertoáru – Bachovo Preludium C dur z První knihy Dobře temperovaného klavíru a Preludium cis moll Sergeje Rachmaninova, raná preludia Oliviera Messiaena, které mladý francouzský skladatel napsal pod vlivem Clauda Debussyho, i preludia polských autorů Karola Szymanowského a Henryka Mikołaje Góreckého.